Updatje - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van dominiquevanesch - WaarBenJij.nu Updatje - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van dominiquevanesch - WaarBenJij.nu

Updatje

Blijf op de hoogte en volg

01 November 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hee allemaal!

En alweer een week voorbij. Wat gaat het allemaal toch snel.
Deze week was een leuke en toch wat drukke week.
Heen en weer geweest voor allerlei kostuums, accesoires en van alles en nog wat.
Maandag was ik samen met een Daniela naar Wallmart geweest omdat ze een fiets nodig had, daar hebben we lekker alle fietsen getest en rondjes door de winkel gereden. Ook probeerde we te skateboarden maar helaas hebben we daar geen aanleg voor want na een poging tot aanrijding viel Daniela hahaha!
Die avond heb ik samen met me hostfamily een pumpkin gehaald om die te carven. Woensdag heb ik die samen met me roomie host sister en een ander meisje in het huis gecarved. Dit was een hele uitdaging natuurlijk want ik ben oh zo creatief enzo en WAT WAS dat glibberig en kei raar om te voelen, maar het was super leuk om mee te maken. Heb nog steeds spierpijn in menne arm van het carven.
Donderdag was het dan eindelijk zo ver: FIELD DAY!
Wat een ge-wel-dige dag.
Om 9.30 am moesten we verzamelen op het strand met je team. Ieder team had een eigen naam, cheer and outfit. Wij waren de Funky Puppy Pirates en hadden allemaal een rode bandana met bruine hang oren en een black fringed t-shirt aan. Na dat ieder team (24!!) hun cheer had gedaan begonnen we met de spellen. Ieder spel required 8 players. Ons team begon met de relay race. Dit is van het ene punt naar het andere (en weer terug) kruiwagenlopen. Daarna moest je rennen naar een baseball bad je hoofd tegen de punt vasthouden, 10 rondjes er omheen en weer proberen terug te rennen. Wat heb ik me teammates uitgelachen hahahaa! Ze konden niet meer terug rennen, het leek net alsof ze zat waren.
Ons tweede spel was sandcastle buidling. Wij hadden een pirateship gemaakt (because we were THE funky puppy pirates), met 8 personen binnen 12 minuten een pirateship maken met 1 schep. Het was uiteindelijk makkelijker dan gedacht.
Het volgende spel was voor ons spelling bee. Je kreeg dan woorden die we hebben geleerd uit je eigen level, en die moesten we dan spellen. We waren hierbij 2e geworden. (waren we heel trots op)
Daarna hadden we lekker een 20 minute break: water, granola bars, music, YES.
Het volgende spel was voor ons nuke em' volleyball. Iedereen denkt dan ooeh makkie volleyball. NEE. Dit is niet zomaar volleyball.
Dit is een spel waarbij ieder team 8 players heeft, en beginnen met 2 ballen in het veld. Ieder team 1. Die moeten we dan naar het andere team gooien. Je moet de bal proberen te vangen, en als je hem hebt gevangen mag je niet lopen en mag je hem niet naar een andere team mate gooien, maar moet je hem terug naar het andere team gooien en hem proberen zo te gooien dat ze hem niet kunnen vangen zodat ie op de grond beland en je een punt hebt.
Blijkbaar vond mij team dat ik hier goed in was (ja ik schrok er zelf ook van, ik goed in een sport?) en werd dus verkozen als een player in het spel. We hebben het uiteindelijk goed gedaan want we hadden gewonnen.
Het laatste spel was US trivia. Nou hadden wij rumours gehoord dat je een map van de US in moest vullen met al de states. Wij al die states in ons kop stampen en invullen maar. Uiteindelijk hadden we nog 3 states over die we echt niet wisten en vulde maar Obama, Neverland en Italy in. (je kreeg geen minpunten voor foutjes)
Dat was het laatste spel, en moesten dus afwachten op de uitslag. Omdat het wachten zo lang was, vond mijn team en ik dat we er een feestje van moesten maken (btw, er liep hele tijd een jury rond die keek hoe je team het deed, wie de meeste team spirit had enz) DUS had ik het idee om in het midden van de circle te dansen. Wij een music box fixen een telefoon aansluiten en een toepasselijk liedje erbij: Who let the dogs out (omdat wij de puppy pirates waren). Heel ons team gek in het midden dansen en andere mensen erbij trekken leaded to een hele danceparty: iedereen danste mee. Echt super leuk.
Toen kwam de uitslag en zaten we bij de laatste 8.
Dit betekende dat we moesten touw trekken. Helaas hadden we dit niet gewonnen en zijn we uiteindelijk 4e geworden ofzo.
Als afsluiting kregen we pizza en sandwiches.
Vrijdag was het Halloween. Me aller eerste echte Halloween.
Ik had samen met Daniela minny mouse ears gekocht.
Die dag was iedereen op school verkleed, echt super leuk.
Na school ben ik samen met Lotje, Emma en Daniela naar west-Hollywood geweest omdat daar DE grootste Halloween Parade van de wereld werd gehouden.
Wat was het super om al die mensen te zien in die mega gekke en original costuums.
Na een tijdje begon het te regenen (na 2 maanden.. nooit regent het en net nu moest het gaan regenen?).
We waren super moe en het regende dus besloten we om naar huis te gaan. MAAR:
Toen we in de Uber zaten (goedkope taxi) hadden we bijna een ongeluk.. Lotje zat voorin Emma en ik achterin half te slapen en Daniela in het midden wakker. Hoorde we oppeens geslip en gerem van een auto voor ons: we denken dat de bestuurder in slaap is gevallen tijdens het rijden, slipte en rond tolde over de freeway en ons dus bijna raakte. GELUKKIG mankeerde ons niks, behalve de shock..
Vandaag is het EINDELIJK een beetje een herfstdagje, regen en iets kouder.
Vanochtend lekker met mama gefacetimed en daarna met me hostfamily even naar een farmersmarket geweest, door het park gelopen en echt GOUDA KAAS UIT NEDERLAND gehaald bij de super martk. OMG ik ben nog nooit zo blij geweest met echte nederlandse kaas????? $11 well spent.

Dit was me weer eens een week, tot de volgende!
X Dominique

  • 02 November 2014 - 09:45

    Mama:

    Ik wist het natuurlijk allemaal al, maar toch leuk om zo terug te lezen.
    Geniet van iedere dag. Het is een ervaring voor het leven!
    Love You <3 dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 November 2014

OOPS

10 November 2014

2 months later

01 November 2014

Updatje

26 Oktober 2014

Update

12 Oktober 2014

Weer een week voorbij

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 3959

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: